Direct naar video

Schouderspieren zijn misschien wel de belangrijkste spieren om te trainen. Je gebruikt je schouders namelijk bij allerlei sportoefeningen. De kracht in je schouders bepaalt voor een groot gedeelte hoe efficiënt de rug- en armspieren kunnen worden getraind. Train je jouw schouders niet, onvoldoende of niet zoals het hoort? Dan kunnen schouderklachten relatief snel optreden. Sla je schouders dus nooit over!

Gelukkig biedt een weerstandsband een arsenaal aan uitdagende oefeningen voor de schouderspieren. Met de weerstandsband van FITELASTIX®  train je op het niveau dat voor jou van toepassing is. Door de constante spanning en progressieve weerstand versterk je de schouderspieren naar gewenst niveau. Spierversterkende oefeningen om blessures te voorkomen, van een schouderblessure te herstellen of bredere schouders te ontwikkelen? Het kan allemaal met een weerstandsband van FITELASTIX® !

Schouderoefeningen  FITELASTIX® 

Ready?! Ervaar ultiem gebruiksgemak en gewenst resultaat met jouw FITELASTIX® workouts voor schouders en alle andere spiergroepen. In onderstaande video geven we een aantal voorbeelden van schouderoefeningen met onze weerstandsband. Voel je vrij om eigen ideeën en oefeningen toe te voegen in jouw trainingen voor de schouders. Bekijk 5 tips voor gebruik FITELASTIX® weerstandsband voor efficiënt gebruik en om blessures te voorkomen. 

Stel je  FITELASTIX® workouts samen

Workouts kun je op allerlei manieren samenstellen. Je kunt je bijvoorbeeld volledig richten op twee á drie spiergroepen tijdens een training of juist een full body workout doen. Je stelt je workouts af op basis van de tijd die je hebt, wat je wil bereiken en hoe vaak je wilt trainen. Dit is helemaal jouw invulling.

Wij raden aan om…

  • twee á drie keer per week te trainen;
  • maximaal drie oefeningen per spiergroep (tijdens één workout) te trainen;
  • iedere oefening drie of vier keer (3-4 sets) uit te voeren;
  • per set 8-12 herhalingen uit te voeren (zowel links als rechts).

In onze instructievideo’s worden enkel voorbeelden gegeven. Hierin is geen rekening gehouden met bovenstaande sets en herhalingen.

Alle blogs bekijken

Oefeningen voor borst met weerstandsband FITELASTIX®

Borst trainen met een weerstandsband? Zeker weten! Met een weerstandsband van FITELASTIX zijn tal van mogelijkheden voor efficiënte borst oefeningen.

Oefeningen voor billen en benen met FITELASTIX® weerstandsband

Strakke billen, stevige heupen en slanke benen? Dit zijn de perfecte weerstandsband oefeningen voor een 'leg day' voor zowel vrouwen als mannen.